10. juni 2014

Glæden ved de små ting.

Én af de positive ting, som jeg har fået ud af mit sygdomsforløb, er helt bestemt at jeg har lært at sætte pris på de små glæder som hverdagen bringer. Det kan blot være solskinsvejr, en fremmed som holder døren for mig eller som idag, hvor min far lige kom et smut forbi med nye kartofler, frisklagte æg fra Mors høns og søde, danske jordbær. Det fik mig virkelig til at føle mig priviligeret og værdsat. Jeg vil meget hellere have en bakke skønne jordbær helt spontant på en varm sommerdag end at man går ud og køber en eller anden stor og dyr gave til mig. Det er de små ting, som virkelig gør forskellen for mig.

Og ved et lykketræf havde jeg lige i eftermiddags købt et nyt rugbrød, så aftensmaden stod på kartoffel-madder og jordbær til dessert. En perfekt menu til en dag, hvor det bare alligevel var så varmt at varm mad slet ikke fristede på nogen måde.

Jeg er vist en heldig kartoffel i dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar