27. juni 2014

Gennemblødt af gave-regn.

I dag var dagen hvor skolernes sommerferie begyndte, hvilket også er den sidste dag i dette skoleår for mange af børnene på mit arbejde. En del af dem kommer også i sommerferien, da vi har åbent alle uger, fordi at vi er det man kalder en ferie-instution, hvilket betyder at alle de børn fra de fritidsordninger, som holder lukket i ferien, kommer ud til os også. Men da min praktik-periode ophører her den 11. juli, var det derfor sidste gang at jeg så en del af børnene og også det personale, som gik på ferie fra i dag af, her i dag. Så på en måde min sidste "rigtige" dag, mine sidste to uger vil være ferie-uger, hvor alting er lidt anderledes end ellers.

Jeg har været der i knap et halvt år, men jeg havde ikke forventet nogen særlig afsked eller noget, så jeg skal lige love for at jeg blev overrasket, da mine kollegaer pludselig kalder alle børnene ind og gør et større nummer ud af at sige ordentligt farvel til mig og både har en gave fra selve fritidsordningen og en gave fra dem på min stue. Derudover fik jeg både tegninger, kort og en nøglering fra børnene og en af mine kollegaer have også en 4 trøjer, 4 cardigans og en top (brugt få gange af hendes datter), som hun synes at jeg skulle prøve om jeg kunne lide. Og jeg elsker trøjer og cardigans og det var alt sammen en vildt lækker kvalitet og en del af de i mærker som Nørgaard på Strøget og Outfitters Nation, så også i den dyre ende. Jeg følte helt i et øjeblik at jeg havde fødselsdag.

Jeg blev helt overvældet og ret berørt og vidste slet ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv og jeg følte bare at det var alt for meget. De er simpelthen så søde, både børn og voksne og jeg kommer virkelig til at savne dem. Men jeg må bare nyde de sidste to uger fuldt ud.

Og som om at jeg ikke havde fået gaver nok for det næste lange stykke tid, så nåede jeg kun lige hjem, før at min søde nabo ringer på min dør og kommer med et billede, som at hun har malet til mig, bare fordi at hun lige synes at jeg skulle have et billede. Jeg føler mig virkelig behandlet, som blommen i et æg i dag, det er helt uvant for mig, så jeg bliver helt ude af den over sådan noget. Men på en rar måde, det varmer.

Lys, servietter, kort, nøglering og tegninger.
Lækre trøjer i massevis. 
Billedet fra min søde nabo.

1 kommentar: