5. juni 2014

Fars Dag og en hilsen fra Frankrig.

Den 5. juni, Grundlovsdag, Fars Dag. Kært barn har mange navne, men jeg synes nu at det hyggeligste er at det er Fars Dag. Selvom mange mener at det er en opreklameret og sælger-skabt tradition, så synes jeg at det er en smuk tanke at skænke to dage om året til fejring af mødre og fædre. Hjemme hos Mor og Far har de altid sagt at det ikke var noget, som at der skulle fejres, men Lillesøster og jeg har som oftest købt en lille ting eller skrevet en lille hilsen til dem alligevel. Og i år skulle da ikke være nogen undtagelse, så jeg var et smut i Matas den anden dag og købe en lille duft til Far. Jeg kunne ikke lige overskue at tage turen hjem til Mor og Far for at give ham den, men heldigvis havde jeg Lillesøster på besøg i dag og kunne derfor sende den med hende hjem, så hun kunne levere den videre til Far.

Her, nogle timer senere modtog jeg så en tak-SMS fra Far, begyndende med ordene "Hej Fars Pige" efterfulgt af sætningen "jeg elsker dig". Det varmede mit hjerte. Far er ikke en mand, som kaster sådanne ord i alle retninger, så jeg ved at han mener dem. Jeg holder rigtig meget af Far, også selvom at jeg sjældent fortæller ham det. Men jeg ved at han ved det, det kan jeg mærke.

Nå ja forresten, i Kristi Himmelfarts-dagene var Lillesøster i Paris med ungdomsskolen. Og sød som hun er, havde hun selvfølgelig en lille ting, faktisk to, med hjem til mig. En stor T-shirt til at sove i, som hun ved at jeg elsker og så en lille nøglering med Eiffeltårnet. Hun er nu dejlig, Lillesøster.

Jeg ved ikke om jeg elsker Paris, jeg har faktisk aldrig været der.
Et lillebitte Eiffeltårn.

1 kommentar:

  1. Jeg kan også godt lide traditionen - og plejer også at give mor og far en lille ting. Jeg synes, det er hyggeligt og rart.

    Min søster havde en halskæde med hjem til mig, da hun var på rejse med gymnasiet - det varmer så meget med sådan nogle ting. Mest af alt den viden om, at de har tænkt på en.

    <3

    SvarSlet