2. juni 2014

Dag 02 - Meningen med dit blognavn.

De fleste kender nok det danske ordsprog "At gøre en myg til en elefant". Hvis ikke, så betyder det at man gør et lille problem eller en lille ting, meget større end at den egentlig er.

Faktisk er det min tidligere psykolog der skal have æren for tilblivelsen af mit blognavn, da det var hende der en dag sagde til mig: "Du har det med at gå og tumle for meget med ting og jo mere at du går og tænker over tingen, jo større bliver den. Du gør myg til elefanter inde i dit hovede, din hjerne er en rigtig elefant-fabrik, er den." Og da bloggen her jo egentlig er en portal for mine tanker, tog jeg ordet til mig, da jeg både synes at det er ret beskrivende, men også en smule finurligt og lidt sødt. Så det er historien der ligger bag.

1 kommentar:

  1. Tak for den forklaring - det giver mening. Jeg synes også, det er sødt. Det fik mig til at smile.

    <3

    SvarSlet