9. juni 2014

Dag 09 - Noget du er stolt af fra sidste måned.

En af de ting, som jeg selv har meget svært ved, er at være stolt af mig selv. Jeg har meget svært ved blot at være tilfreds med de ting, som at jeg laver/gør, så ligefrem at være stolt over dem er en stor udfordring. Men jeg kan vel godt sige at jeg er stolt af at jeg nu i næsten 6 måneder har været i stand til at holde mig fri af indlæggelser. Sidste år, 2013, brugte jeg 10,5 ud af 12 måneder på at være indlagt hele 5 forskellige steder, på enten psykiatriske eller somatiske afdelinger rundt omkring, så for mig er det rimelig stort at have været "ude" så længe, som at jeg har nu. Og jeg håber stærkt på at kunne holde det ved lige, da jeg efterhånden er godt træt af at være indlagt og i det hele taget generelt ikke kan udstå det. Jeg foretrækker at være herhjemme og selv at bestemme over mit eget liv.

Valget er ikke så svært, er det?

3 kommentarer:

  1. Hvor er det sejt! Jeg håber også, at du holder dig fri af indlæggelser, når du så gerne vil klare det uden. Må jeg egentlig spørge, hvad det er for et sted, du bor? :-)

    SvarSlet
  2. Ja, det må du da!
    - Det er en form for bo-tilbud, hvor der er tilknyttet noget personale og man har 2 kontaktpersoner. De er der i dagtimerne, alt efter behov og derudover så har man dem næsten altid på SMS'en, hvis der opstår noget i løbet af dagen. Det er tilegnet personer med psykiske problemer af alle arter og derfor skal man gennem kommunen for at få en lejlighed her. Så egentlig er det bare en samling lejligheder, hvor man kan få noget mere støtte end hvis at man boede i en helt almindelig lejlighed. <3

    Der er en lille beskrivelse her: http://sonderborgkommune.dk/bo-og-vaerestedet-christiansro

    Hvad med dig, hvordan fungerer det? Er det bare en almindelig lejlighed og så noget bostøtte eller hvordan?

    SvarSlet
    Svar
    1. Okay, det lyder godt :-) Det er rart at høre, at du har mulighed for støtte i hverdagene.

      Ja, altså, det er en almindelig lejlighed, jeg bor i, men det er ikke almindelig bostøtte :-) Det er et privat firma, som blandt andet yder bo- og udviklingsstøtte, så der er noget mere behandling i det end en almindelig bostøtte-ordning - i hvert fald efter min erfaring. Det er den bedste behandling, jeg nogensinde har fået :-)
      De har også en hjemmeside - www.merkur.nu. Men der står ikke så præcist, hvordan det fungerer - da det er meget individuelt, hvad og hvor meget støtte, folk får. Nogle går også "bare" til ugentlige samtaler eller noget :-)
      Knus <3

      Slet