3. juli 2014

Min tatovering og historien bag.

Den søde Krokodulle spurgte ind til min tatovering, som jeg forleden dag nævnte i et indlæg, så jeg tænkte at istedet for bare at besvare kommentaren, så ville jeg lige skrive et lille indlæg om tatoveringen, i det tilfælde at andre også skulle være interesserede.

Min tatovering er placeret på min venstre håndled og forestiller en streg-tegning af en kolibri og et hjerte. 

Jeg havde besluttet mig for at tiden var ved at være inde til at få min første tatovering. Jeg har længe gerne ville have en, men jeg var helt sikker på at den første skulle have en særlig betydning og jeg havde derfor ikke besluttet mig for hvad den skulle forestille. Men så en dag, hvor jeg sad og kiggede på billeder på Pinterest, dukkede denne lille, fine kolibri op og så slog det mig: Bedstefar havde en kolibri tatoveret på skulderen. Jeg har, efter hans død, spurgt Bedstemor hvorfor at han egentlig havde den, for den var hverken særlig maskulin eller noget særligt og Bedstemor fortalte at han blot en dag havde siddet og kiggede i sin fuglebog, han elskede fugle, og set billedet af kolibrien og udbrudt, at dén ville han have tatoveret, det var en fantastisk fugl. Og så havde han lavet et æseløre på siden i bogen hvor kolibrien var og taget den med ned til tatovøren og fået den lavet.
Og straks at den tanke dukkede op i mit hovede, var jeg sikker. Dette skulle være min første tatovering til evigt minde om Bedstefar. Jeg valgte at få et lille hjerte lavet under næbbet, for at give den en smule personligt præg og jeg er dybt tilfreds med den. Den blev lavet af en rigtig dygtig tatovør fra kæden "House of Ink" og det tog sølle 8 minutter fra start til slut og ingen smerte overhovedet. Jeg er rigtig glad for den og pønser allerede lidt på at få lavet nummer to. Det skal bare tænkes ordentligt igennem først.

Fundet på Pinterest.
Resultatet, min fine tatovering.

1 kommentar:

  1. Åh ja, det Har du da også fortalt før - i indlægget om din bedstefar! Det havde jeg fuldstændigt glemt. Men smuk er den stadig - og tanken lige så :-))

    SvarSlet