23. juli 2014

I køkkenet med Far.

Mandag aften kom Far på besøg for at lave lasagne i mit køkken, da Mor og ham har valgt at jævne hele deres eget køkken med jorden, for derefter at genopbygge det helt fra bunden, bare meget bedre. Og da vi var blevet bedt om at indsende et par billeder af Far i køkken til vores deltagelse i Go' Appetit, (læs lidt om det her, der kommer mere information senere) så måtte vi jo tage mit køkken i brug til et foto-shoot.

Jeg havde ordentlig kastet ham ud i en version med kødsauce og bechamelsauce fra bunden af, ingen Knorr færdigblandinger og hjemmelagt flute med tilhørende hjemmelavet hvidløgssmør til. Og han klarede det bare fantastisk godt, vi havde en utrolig hyggeligt eftermiddag/aften og Mor var glad for at slippe for madlavningen for en dag.

Opskrifterne kan findes her:
- Og så en lille billedstrøm her til sidst, for den slags hygge og samvær, kan bedre beskrives med billeder end med ord.
Alt stillet frem, næsten som et TV-køkken.
Der skrælles gulerødder.
På udebane i bagning.
Kødsauce i proces og mange tilsmagninger.
Og der piskes på livet løs i en bechamelsauce.
Dyb koncentration under "samlingen" af lasagnen.
En stolt Far med et lækkert resultat.
Flotte, rustikke flutes.
Lige fra ovnen.
Fars færdige tallerken, så er der serveret.

2 kommentarer:

  1. Hvor ser din far bare fuldstændig fantastisk rar ud! Det ser helt bestemt ud til, at I har noget helt specielt sammen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Far er den bedste og meget, meget rar, tusind tak!
      Og vi har et særligt bånd, jeg tror måske at det er fordi at jeg er den førstefødte og også det faktum at jeg har været syg i de sidste mange år, har knyttet os på en speciel måde. :-)

      Slet