3. juli 2014

Et forsøg på at sætte kulør på hverdagen.

I dag vågnede jeg op til solskin. De sidste par dage har været rimelig grå og blæsende, - faktisk også ret kolde taget i betragtning af at vi skriver juli måned i kalenderen. Men i morgen var solen igen tilbage og det besluttede jeg at udnytte til at der skulle ske noget. Jeg var ikke klar over hvad, der skulle ske, men noget skulle bare være anderledes end det plejer. Og det har lykkedes flere gange allerede, ikke store forandringer, da det er ret angstprovokerende for mig, men bare små ting, som kunne gøre hverdagen lidt mere festlig.

1. Slut med skiveskåret ost.
- Indtil i dag har jeg altid købt ost der var skåret i skiver på forhånd, for så var skiverne pæne og lige og jeg behøvede ikke at tænke på at skulle skære osten selv. Men hvis at jeg skal være helt ærlig, så synes jeg bare at en hel, ikke-skåret ost smager bedre og at skiveskåret ost er lidt gummi-agtig. Så i dag gjorde jeg op med det og købte en hel ost, en lille én dog. Men fordi at jeg altid bare har købt det færdigskåret, ejede jeg heller ikke en osteskærer. Men det gør jeg nu! Og endda en lilla en af slagsen.

Velkommen til husstanden, osteskærer.
2. Slut med kedelige boller.
- Mit forråd af hjemmebagte boller i fryseren var ved at nærme sig enden, så jeg besluttede mig for lige at smække en dej sammen. Jeg ændrede både opskriften fra hvad jeg plejer (opskriften på disse kan findes her) og derudover valgte jeg at livet er for kort til altid at bage runde boller og formede derfor halvdelen som "snegle". De smager jo af det samme, så hvorfor ikke lave dem lidt sjove at se på?

Der ligger snegle og boller på mit viskestykke, hehe.
3. Slut med at trække tiden yderligere.
- En af mine naboer flyttede for knap to måneder siden og i al den tid (og faktisk også inden) har jeg haft et halvfærdigt billede, som skulle være en indflyttergave, liggende i min skuffe. Jeg fik startet, men aldrig taget mig sammen til at få det færdiggjort. Det blev det så i dag og jeg fik også købt noget gavepapir, pakket det ind og lagt det klar, så at jeg kan tage ud og besøge hende her i weekenden.

Udover gavepapir fik billedet
selskab af lidt chokolade
og et lille kort med en fugl på.

Så man kan vel godt konkludere at min mission lykkedes. Men nu orker jeg heller ikke flere forandringer i dag, så aftenen kommer til at køre på rutinen, det er helt sikkert.

1 kommentar:

  1. Hvor er det bare dejligt ting, du har fået gjort. Det er da lige til at blive glad af :-) Du er sej!

    Knus <3

    SvarSlet