8. august 2014

TEMA DAG 5: Banan is.

(1 portion)

Ingredienser:
1 stor eller to små modne bananer
2 spsk. tykmælk, yoghurt eller lign.

Fremgangsmetode:
  • Skræl bananerne og skær dem i skiver.
  • Læg skiverne i en frysepose og læg den i fryseren i mindst 4 timer.
  • Tag posen ud af fryseren og lad den ligge i 15-20 minutter.
  • Blend bananskiverne og mælkeprodukt i en blender eller med en stavblender til at der ikke er flere klumper og at isen har en cremet konsistens.
  • Spis enten isen som banan-softice eller stil den i fryseren igen i en halv times tid, for en lidt fastere og hårdere is.
Personligt har jeg altid været meget imod hele dette "clean-healthy-erstatnings-eating" koncept, men jeg må erkende at dette er intet mindre end genialt. Bananen får konsistens som is, smager skønt sødt af banan og kan varieres i uendeligheder med f.eks. kakaopulver, marmelade eller peanutbutter blendet i.





2 kommentarer:

  1. Årh det lyder lækkert! Og som noget man godt må spise, selvom man helst skal tabe sig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan du lige bande på, det er som om at englene synger imens at man spiser det. Og ja, det er et sundt alternativ til is når at trangen melder sig. Dog mener jeg at selvom at man skal tabe sig, så må man godt synde af og til. ;-)

      Men når man vælger denne slags, så kan man spise større mængder med god samvittighed, hehehe! Jeg har altid skiveskårede bananer i fryseren, siden at jeg "opdagede" den her is!

      Slet