8. august 2014

En aften i "Go' Appetit".

Igår kl. 12.30 drog Far og jeg mod København, for at være med i "Go' Appetit" på TV2. Det var for os begge en debut med live TV, så vi var begge ret så spændte og Far var vist også lidt nervøs.
Da vi kom ind i studiet blev vi mødt af en koordinator og vist ud i et lille køkken, hvor at vi kunne få lidt at drikke, imens at vi ventede på at skulle i sminken. Efter ca. 10 minutter blev vi hentet og vist op til sminkøren, som lige gav os begge en let airbrush og mig en smule mascara. Vi returnede så til det lille vente-køkken, hvor at værten, Steen Langeberg, kom ud og snakkede med os og fik sig en af mine medbragte hindbærsnitter, som han roste til skyerne (det gjorde Gorm også og han er jo kok, så god respons til mig, må man sige!). Han var så rar at snakke med og jeg synes at han formåede at berolige Far en smule. Derefter fik vi påsat en mikrofon hver og så var vi ellers klar til at blive instrueret.

10 minutter inden at vi skulle på, lavede vi lige en lille prøve for starten, så vi lige vidste hvordan at det ville føles og vi blev vist hvordan og hvorledes at vi skulle sidde/stå og fik lov lige at prøve hvordan at det hele fungerede og Far fik vist og forklaret lidt om retten af Gorm. Det viste sig at være marrokansk inspireret havkat med couscous, tomatsauce og en frisk tzatziki med mynte og rødløg. Der var rigtig meget grin og pjatten under prøven og det fik én til at føle sig meget mere nede på jorden.

Efter et stykke tid melder koordinatoren at nu er der et minut til at vi gik på, så vi klargjorde det sidste og så var det ellers showtime. Programmet varede 25 minutter, men det føltes som 5 minutter og Far klarede det bare super flot! Jeg har ikke selv set programmet endnu, men jeg føler faktisk at det gik meget godt og at det var en god oplevelse. Maden var super lækker, hele redaktionen var simpelthen så søde og jeg fik et farvel-kram af Gorm, inden at vi kørte mod Jylland igen. Så alt i alt en utrolig skæg oplevelse og virkelig et rart minde med Far til rygsækken.

Man kan se en smule af programmet og opskriften her.
Tak til alle dem, som så med!




2 kommentarer:

  1. Jeg så programmet, og jeg syntes, at det gik rigtig godt. Det virkede, som om I hyggede jer. :) Det må have været en fed oplevelse, for jer begge. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, jeg er også selv godt tilfreds selvom at jeg endnu ikke har set programmet selv. Vi hyggede os rigtig godt og de var allesammen utroligt søde.

      Det var helt bestemt en skæg oplevelse og en positiv "debut" med live-tv for os begge. :-D

      Slet