17. august 2014

Bare en lille ting.

Her i morges da jeg gik ud i fælleskøkkenet for at koge min havregrød, sad en af mine naboer, en ældre mand, Allan, i en stol derude. Jeg hilste bare, som jeg plejer og spurgte så om han ventede på nogen. Han sagde så at ja, det gjorde han, for han ville nemlig få gæster til brunch, da det var hans fødselsdag. Straks sagde jeg jo selvfølgelig tillykke og spurgte så om de skulle have lagkage, hvor til at han svarede at nej, det blev bare rundstykker og ost.

Da jeg så havde spist morgenmad besluttede jeg mig for at bage en kage til ham, nu da han ikke skulle have lagkage. Det blev en saftig chokoladekage pyntet med cupcake-topping, friske brombær og flag. Resultatet blev ikke fantastisk, men dog godt nok til at jeg følte at jeg kunne forære den væk.

Jeg pyntede færdig og gik så ned og afleverede den til ham og han blev noget så glad, hvilket også gjorde mig glad. Jeg elsker at glæde andre, ikke mindst med noget hjemmelavet eller finurligt. Og hvis noget skulle være interesserede i opskriften på kagen, så er den her.


2 kommentarer: