10. september 2014

When life gives you lemons...

...make lemonade!
Men hvad så når at en sød person, giver dig smukke, røde æbler fra sit æbletræ? Så laver du da en æbletærte til hende, som tak!

Det var en af de søde kvinder fra personalet, hvor at jeg bor, der havde dem med til mig. Vi havde den anden dag siddet og snakket og var så kommet ind på emnet med æbler. Hun havde så nævnt at hun havde et æbletræ der bugnede af de flotteste æbler og tilbudt mig at tage et par stykker med til mig, hvilket jeg selvfølgelig ikke sagde nej til! Jeg havde så ikke været hjemme, da hun havde været med dem, så jeg vente hjem til en pose med lækre, søde æbler hængende på mit dør-håndtag.

Og som jeg er, skulle jeg da lige kvittere med en lille tak. Jeg nyder at glæde andre og at bage, så selvfølgelig kombinerede jeg lige de to og bagte en æbletærte med fyld af et af æblene, farin og en anelse vanille i en sprød mørdej. Og hun blev rigtig glad, jeg glæder mig til at høre vurderingen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar