29. maj 2014

Operation "Bond-babe".

Det sker en gang imellem at Lillesøster tilkalder mig til at hjælpe hende med at ordne hår eller negle. Som oftest når at hun skal til fest eller andre arrangementer. Det gjorde hun så igår, så jeg pakkede tasken med diverse kamme og hårspray og tog hjem til mine forældre. Faktisk var jeg så priviligeret at Far hentede mig efter arbejde og tog mig med hjem, det var helt som at være lille igen at blive hentet på den måde.

Årsagen til gårsdagens hår-projekt var at Lillesøster afsluttede folkeskolen igår. Jeg kan slet ikke følge med, min "lille" søster er en ung kvinde efterhånden. At det så heller ikke ligefrem hjælper på det at pigen er omkring 10 centimeter højrere end jeg, har en kæreste og et liv med fuld fart over feltet, er en anden sag. Igår skulle den stå på "Hollywood-krøller", da temaet for deres afslutnings-galla var James Bond. Og jeg synes da at mission "Bond-babe" lykkedes ret så godt med Lillesøster i kropsnær, rød kjole, store krøller og stiletter.

I morges da jeg vågnede, lå der så en SMS i min indbakke, hvor Lillesøster havde skrevet tak for krøller og at hun havde høstet sig både en del komplimenter og også en mindre hovedpine, som følge af den mængde alkohol, som var gledet ned under festen. Men hun havde haft en dejlig dag og det er virkelig det vigtigste. Det har så stor betydning for mig at hun er glad.
I dag har bare stået på stille og rolig puslen rundt herhjemme, jeg har bagt en portion boller og ellers bare set lidt serier og nydt roen ved at det er helligdag.

Lillesøster, en ægte "Bond-babe".

1 kommentar:

  1. Lillesøstre er fantastiske! Hun er en køn pige, din søster, og jeg er sikker på, at du er det samme.
    Min søster er fem år yngre end jeg. Fra mange år siden var jeg storesøsteren, som skulle lære hende at sætte hår og lægge makeup, som du gjorde den dag for din søster. I dag føler jeg, at vi har byttet roller - at hun er blevet den store. Som din søster har min også en kæreste - og fuld fart over feltet med to forskellige jobs, og halvt boende hjemme og hos sin kæreste. Hun bliver tyve til december, min "lille"søster. Det kan jeg slet heller ikke forholde mig til.

    Knus og tanker <3

    SvarSlet